Spa!

Jag bestämde mig för att ha lite hemma spa idag. Så jag tänkte dela med mig vad jag gjorde!


Ja, ingridienserna är dom som finns på bilden.
Olivolja
Advokado
Yoghurt
Olivolja
Salt

Blanda och mosa. Saltet (man kan även ta socker) andvänder man för att skrapa bort död hud!



När man tagit på sig den blir man såhär fiiin! (ta en gammal tröja, annars blir det fläckar) 
För er med känslig hud (som jag) ha den inte på lika länge som vanligt (15min) för den kan svida!

Innan man tar på sig masken kan man göra detta:

Ta helt vanlig olivolja och bara massera in det i håret, du ska få en riktigt fin backslick! Ha det i ett tag så att håret verkligen tar åt sig. Sätt upp ett hårband längs hårfästet, så att du kan ha anskiktsmasken. Samma här ta ett gammald gårband eller ett plast diadem!



Håret blir as-lent efter!

Du kan också smörja in benen med olivolja, dom blir också jätte lena.

Sen bara duschar du av dig allt! Var noga med håret, så att allt blir ursköljt!

Smörj sen in dig med nån god luktande hudkräm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0